Kalendarz

Grudzień 2018
P W Ś C P S N
« Lis    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

Realizowane projekty

instaling_logo_male

Dzień Projektów Gimnazjalnych

DSC_0230.JPG 26 kwietnia 2016 r. odbyła się prezentacja projektów gimnazjalnych realizowanych od listopada do kwietnia. Uczniowie klasy II przedstawili, jak wyglądały podjęte przez nich działania, co udało się im zrealizować oraz pochwalili się efektami swojej pracy.

            „Z czego słyną Niemcy?” to temat pierwszego z prezentowanych projektów. Realizowany on był przez uczniów: Bartosza Folcika, Macieja Wdowiarza, Aleksa Czekańskiego oraz Jakuba Buczka pod opieką pani Justyny Walczak. Gimnazjaliści wykonali ciekawą prezentację multimedialną, która zawierała mnóstwo interesujących rzeczy o naszych zachodnich sąsiadach. Najpierw Bartosz Folcik przybliżył wszystkim ważne święta obchodzone w Niemczech oraz związane z nimi tradycje. Następnie Aleks Czekański zaprezentował niemieckie marki znanych produktów, a także sieci sklepów pochodzących z Niemiec. W dalszej kolejności Maciej Wdowiarz zdradził różne ciekawostki dotyczące niemieckiej kuchni, a Jakub Buczek przybliżył sylwetki znanych Niemców. Na zakończenie uczniowie przeprowadzili krótki quiz sprawdzający znajomość wiedzy o Niemczech. Uczniowie, którzy uważnie wysłuchali i obejrzeli prezentację, mogli zdobyć słodki upominek za udzielenie poprawnej odpowiedzi.

„Pojazd napędzany powietrzem” – to temat projektu, który wykonali: Paweł Kłap, Kacper Zbiegień, Damian Chojecki i Michał Faber pod opieką p. Jarosława Drobiniaka.

W efekcie ich pracy powstały cztery pojazdy. Pierwszy wykorzystywał siłę wiatru do obracania wentylatora połączonego z prądnicą ładującą akumulatory. Zgromadzona w ten sposób energia elektryczna napędzała pojazd. Drugi wehikuł wykorzystywał wiatr i żagle oraz doświadczenie żeglarskie do przemieszczania się po lądzie. Dwa ostatnie pojazdy poruszały się, wykorzystując zgromadzone w balonie sprężone powietrze (silnik odrzutowy) – pierwszy poruszał się na lądzie, a drugi po wodzie. Uczniowie zaprezentowali wykonane przez siebie pojazdy oraz krótko omówili zasady ich działania.

            Trzeci projekt nosił tytuł „Gazetka szkolna – krótki kurs dziennikarstwa”. Został on zrealizowany przez: Weronikę Wnęk, Wiktorię Kluk, Szymona Krężałka i Roberta Steca pod opieką p. Katarzyny Szuby. Uczniowie przygotowali prezentację multimedialną będącą sprawozdaniem z podjętych działań. Wiktoria Kluk przybliżyła postać Ryszarda Kapuścińskiego, który dla wszystkich młodych dziennikarzy jest niedoścignionym wzorcem, a jego słowa „Tylko dobry człowiek może być dobrym dziennikarzem” stały się myślą przewodnią projektu. Następnie Robert Stec ukazał właściwe cechy prawdziwego dziennikarza oraz zasady dobrego dziennikarstwa. Później Szymon Krężałek zaprezentował krótką historię czasopiśmiennictwa, a Weronika Wnęk – gatunki dziennikarskie i nagrody przyznawane w tej dziedzinie.

W dalszej części młodzi dziennikarze opowiedzieli o zainicjowanej przez nich w szkole akcji społeczno-edukacyjnej „Żonkie”. Dokumentacją ich pracy i podjętych działań był dziewięciominutowy film, który wszystkim zaprezentowali. Na zakończenie pokazali krótką prezentację, która pół żartem, pół serio pokazywała, jak wyglądała ich praca. Efektem końcowym realizacji projektu było wydanie dwóch numerów gazetki szkolnej „Mikroszpieg”.

            Gimnazjaliści, uczestnicząc w projekcie gimnazjalnym, nauczyli się różnych metod rozwiązywania problemów, odpowiedzialności, systematyczności, efektywnej współpracy w grupie, formułowania wniosków oraz atrakcyjnej i skutecznej prezentacji wyników swoich działań. Czas spędzony na realizacji projektu był z pewnością dla wszystkich ciekawą i niezapomnianą przygodą.

 

K. Szuba

Share

Comments are closed.